Klantiga Biroman :(

Idag släppte jag Ziro i ridhuset. Han var fullständigt tokig och sprang runt och sparkade och hoppade som en galning. Han sprang runt där i kanske 10 minuter. Sen helt plötsligt får han ett TOKRYCK och ska vända sig om 180 grader på bakbenen.

Så vänder han och ska sparka bakut men där är ju en stolpe. Han ska svänga runt och samtidigt sparka bakut = hans halva kropp hamnar runt stolpen och hela stolpen (som är riktigt stadig) början vibrera och skaka. Hjärtattack där för mig. Fick stopp på honom och kollade benen. Han hade små rivsår men inget allvarligt. Han tog lite kortare steg med höger bak (som han slog i) men efter att han fick gå lite såg det nästan normalt ut.

Jaha, ingen ridning på någon vecka nu. Får ta 10-30 minuters promenader med honom varje dag istället. Jaja, bara han blir bra så. Han har antagligen smällt i musklerna och kommer nog vara öm ett par dagar. Men det är nog inte så farligt, en lårkaka bara hoppas jag.

Längtar tills jag kommer till ridhus utan stolpar. Vilken lyx!







KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :