Svar på frågor

Berätta om det blev någon skillnad på foxi när du hade honom på tillridning :)

Svar: Ja visst blev det skillnad. I början skrittade vi och som jag förstått hade han blivit riden i skritt och trav med ledare. Jag skrittade och travade utan ledare efter ett par dagar, men pappa stog med som stöd inne på ridbanan. Men så hände det något och jag åkte av 2 gånger på ett ridpass. Sen vart han rädd för att bli riden och jag fick börja om, och "rida in" honom på nytt. Sen klickade det och jag red honom i skritt och trav på en liten minipaddock pappa byggde. Han började gå i form och ville jobba. Samtidigt var han gulligt busig/kaxig och skulle testa lite.

Den största skillnaden var nog när han blev rädd. Det var vad som hände när jag åkte av. Han fick panik och sprang omkring som en galning tills man flög av. Sen när han åkte då. Blev han rädd så blev han rädd. Inget mer med det. Man pratade lugnande med honom så skrittade han fint igen.

Verkligen en fin ponny som lärde sig snabbt. Gosig och social som bara den! Han är tillsalu nu också :)




Hoppade du aldrig i från vänster varv :P?

Jo men det filmades bara från höger. Hoppade mer i höger eftersom det är hans svaga sida.





KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :