Svar på frågor

vad är det för hönät? De är ju små, hur kan det räcka en hel dag? Jag har ett nät i boxen men min häst äter upp allt på 2-3 timmar

Varför har han vatten i fodret?


Svar: Det är stora hönät som rymmer 30 kilo hö. Rutorna är typ 3x3 cm stora eller något sånt så det tar lång tid för dom att äta = det finns hela dagen. Vi lägger ut 5 kilo per häst i våran hage just nu, men Ziro och Valle äter nog inte upp mer än kanske 3 av sina kilon.

Han har vatten i fodret för att mjuka upp maten. Det gör det lättare att tugga och svälja och sliter inte lika mycket på tänderna som torrt foder. Dessutom är jag säker på att dom får i sig iallafall lite vatten varje dag, ifall dom inte skulle dricka i hagen/boxen :)


hur många starter har du gjort under 2011? :)

Svar: Jag vet faktiskt inte, men runt 40 skulle jag tro, varav 15 blev placeringar, riktigt bra för att vara första året :)







KOMMENTARER


Anonym

Tack för svaret Nathalie! Vad heter nätet, var kan man köpa ett sådant och hur mycket kostar dem? Hur ska de sitta i hagen? I boxen kan man ju sätta på väggen men i hagen?? <:) Har du ngt kort på det?

2012-01-17 // 15:25:51
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :