Svar på tal

Jag har kollat igenom din blogg lite och ser ganska mycket dubbelmoral, inom några veckor kan du ändra åsikt om saker om du tidigare tyckt vart hemska, sen förstår jag inte varför du klankar ner på allt och alla hela tiden? för att höja din självkänsla ?Jag funderar på varför du lägger ut massa bilder på när din ponny stegrar sig under ryttare, som dressyrryttare borde du vara medveten om de belastningsskador som kan bli om hästen stegrar så mycket som du verkar utge din ponny för att göra. Sen skriver du även att du tävlar La nivå, hittar endast få tävlingar där du har tävlat La. blir lite fundersam.

Svar: Hej! Vad har jag ändrat åsikt om? Funderade på det och själv kommer jag inte på något som jag ändrat mig om på några veckor. Vem klankar jag ner på? Utrustning hissar/dissar jag som jag vill, ditt eller mitt problem? Tydligen ditt. Jag hänger aldrig ut en viss person, men jag provocerar flera personer. Dissar jag t.ex ett täcke kommer ju alla som har det täcket eller tycker det är snyggt, bli arga/irriterade.

Att han stegrar är en dumhet han har för sig. Det är något jag tränar på att få bort, alltså inget jag får honom att göra. Ska jag ljuga och låtsas som det inte händer istället? Stegrar han korrigerar jag så gott det går, men inte mycket biter på den ponnyn. Sen lägger jag ut exakt samma stegringsbild i varje inlägg om jag känner för det, min blogg = mina bilder. Gillar du det inte, taskigt läge.

Att jag tävlar på LA nivå stämmer. Jag har tävlat LA 1 gång med Ziro, inte mer. Men vi kommer hålla oss inom LA klasser nu, kanske LB en liten stund också. Ska jag istället skriva "tävlar snart LA"? Vi har gjort en start och kommer hålla oss där, alltså tävlar vi LA, you do the math.

När tycker du man tävlar på en viss nivå? När man vunnit 20 tävlingar på den?

Tänk två gånger innan du kommenterar.



OMG! Han studsar, tänk vilka förslitningsskador :(


Titta på den här bilden istället, där springer han fint!

Till dig som kommenterade: Jag fortsätter gärna diskusionen på kommentarer istället, så har du något mer att tillägga, gör det där.




KOMMENTARER


jeffa

du dissade exempelvis ett shabrak med långa rutor, mindre än en månad senare så skriver du att du vill ha ett annat shabrak men med likadana rutor. Har man startat en la så tävlar man inte la nivå, du tävlar alltså lb nivå men har startat en la, ingen stor grej endast fakta.Säger inte att hästar får skador när de studsar lite men när de reser sig ofta och belastar så säger det sig ju självt att det blir belastning. Det behövs ingen diskussion och jag behöver inte tänka en gång till, jag står fast vid min åsikt.

2012-01-21 // 12:18:26

Du har inte tänkt på att det finns olika sorters schabrak med långa rutor? Alla är inte exakt likadana, det finns fina och fula som med allt annat.



Jag kan fortfarande inte ge honom kommando att stegra som jag skrev innan. Jag försöker träna bort det men det tar tid. Kanske du ska säga till mig om att vi måste träna mer på något eftersom vi inte riktigt kan det än. Slutor t.ex? Samma princip om du tänker på det.



Det är väl klart man gör?? Jag tävlar på LA nivå, eftersom vi gjort en start och kommer starta LA varje gång nu, inte svårt att räkna ut.

2012-01-21 // 12:29:27
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :