Om hela dagen

Dagen började med att hovis kom och fixade Ziros hovar, så nu är dom fina igen! Efter det åkte jag hem och sen direkt till sommarstugan och bade, åt mat och sådär. Släpptes av i stallet, mockade, vattnade pellets, gjorde kraft, tog in och borstade Ziro, red Ziro, tvättade Ziro, flätade Ziro, nattade Ziro.
 
Ridpasset gick bra! Det brukar aldrig gå bra dagen innan tävling, men idag så. Red barbacka på ett gärde, och han var hiiimla pigg med väldigt fin! Igår var mamma och jag till Degerfors Ridsport, och med mig fick jag ett par tävlingshandskar från Schockemöhle och ett bett från Horsesaver. Ziros tredelade eggbett gnisslar så himla hemskt, oavsett om jag smörjer det eller ej. Köpte ett gnissel-fritt, och lite tjockare än det han hade innan.
 
Iallafall, jag testade bettet idag, och det var stor skillnad tyckte jag! Det kan ju vara dagsformen, men jag tror på bettet. Han tog stöd direkt från början, ett lätt och jämnt stöd. Skrittade fram ca 15 minuter, sen jobbade jag honom i skritt kanske 15-20 minuter. Tog lite trav sen och han var riktigt fin! Gjorde volter och öppnor, och sen tog vi galopp. Han försökte smygöka hela tiden, men gjorde inget dumt alls.
 
Är kanonnöjd och ser verkligen fram emot tävlingen imorgon, taggaaaa!
 
Har inga tidsinställaa till helgen, men ska försöka fixa nu, och så ska jag försöka uppdatera med resultat från hotellet om det går, så vi hörs! Ska kolla klart på OS-invigningen och sen är det godnatt för min del!
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


sanna

lycka till i dag! :)

2012-07-28 // 10:00:47
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :