Resultat LA:1 & LA;P1, Torsby RK

Upp tidigt, men jag var helt okej pigg idag iallafall.
 
LA:1 framridning: Han var trött men helt okej. Lite för mycket i huvudet, lite ofokuserad och jag var nog också det. Men helt okej ändå, mjuk och fin.
 
LA:1 på banan: Första travdelen gick helt okej, fick 7or rakt igenom. Skritten 7or och 8or. So far so good. Sen SKET det sig i galoppen totalt. Fattningen + första volten var bra, men sen sket han totalt i mig. Han bröt av 3 gånger och det tog mig minst 2 travsteg att få igång honom igen. I mellangaloppen gjorde jag samma misstag som igår, höll inte om och stödde honom tillräckligt = han blir lite vinglig. Många ryttarmissar i ritten!
 
I andra förvända galoppen bröt han av. Jag fattade ny galopp, men den lille skitungen är snabb som tusan att byta tillbaka till rättvänd. Fick en 2a där, och det är koeff. 2 = 4, 8 = 16. Stor skillnad!
 
63,68% fick vi iallafall. Första utanför placering tror jag också. Domaren hade höga krav på MIG idag, eftersom vi verkligen ägde ut allt motstånd igår. Mamma märkte det, jag märkte det, andra märkte det.
 
Mellan klasserna fick han betfor och frukt för en sockerkick.
 
Framridning LA;P1: Han kändes väldigt pigg och fin! Rörde sig genom hela kroppen och samlade sig hur lätt som helst. Men han skulle INTE galoppera i förvänd. Jobbigt ju. Han studsade och hotade att byta, men till slut gick det helt okej.
 
På banan: Travdelen fick hyfsat bra. Hade 7or och någon 6a. Slutorna funkade verkligen inte alls idag, 5+6 på dom... Skritten fick vi 8 på, och första serpentinen 7. Enkla bytet blev det missförstånd. Han trodde halt, jag skritt = lite plötligt stopp. Inget jättesynligt så en 7a. Andra enkla bytet bröt han av efter hörnet, då han visste att han skulle sakta av, lite tidigt dock haha!
 
Travdelen är jag mycket nöjd med, även om det kunde varit mycketmycket bättre. Galoppdelen. Nja, inte så nöjd!
 
63,68% (som i LA:1) och första utanför placering (som i LA:1). Tyckte ändå att det är bra med tanke på hur dålig galoppen var. Ekipagen som var med var helt GRYMMA, verkligen superfina! Tänka sig att vi kan mäta oss mot dom? Och dessutom första dagen vinna med 8 poängs marginal!
 
Film från LA;P1 kommer!
 
Gillar bilden.
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :