Uteritten

Ziro var kanonfin idag!
 
Skrittade som vanligt fram till galoppbacken, vilket tar runt 15-20 minuter. Där skrittade vi upp i låg form. På en väg efter så travade vi igång. Vi gjorde en massa skänkelvikningar, slutor och öppnor, och öppnorna som vi haft sååå svårt med satt riktigtriktigt bra idag!
 
Vi skrittjobbade litegrann innan vi kom in i själva skogen, och där travade vi upp för en liten backe, och sedan fortsatte vi i trav på en raksträcka efter. Han var så GALET fin, finns inte ord. Fortfarande låg form, och det är svårare att få honom lång och låg än samlad och hög i skogen, så det var asbra! Satte mig ner ett par steg, och det gick knappt. Han rörde sig så himla stort och med schwung, men bara jag slappnade av ordenligt så kom jag ner i sadeln.
 
Skritt/trav-jobbade honom på lite vägar i skogen, och sen när vi kom till masten så tog vi lite galopp också. Han försökte inte alls dra iväg i galoppen, utan jobbade lugnt och superbra! Men vi tog bara lite galopp, för det var fokus på traven idag. Gjorde massa ökningar-minskningar, samla-öka osv. Slutorna funkade verkligen superbra, och öppnorna också. Allt bara flöt på, så himla kul var det att rida!
 
Jag hade från början tänkt att bara värma upp honom i skogen, och sen rida på ett gärde. Men han var så fin i skogen att jag valde att avsluta där :D
 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :