Dagens träning

Hej!
 
Idag var det ju träning för Anna Björkman.
 
När jag red fram kände jag att jag behövde få igång honom mer, då han var lite loj. Ridbanan låg precis i solen och han går ju på bete, och får inte mycket kraft, så det är väl inte konstigt. Typ 25 grader varmt var det också.
 
Sen fick jag berätta lite om oss och våra mål.
När vi började med lektionen så kollade hon bara lite först. Vi gjorde en del jobb med att få igång rygg- och bakben i en låg och rund form sen. Det kändes helt okej. Flyttade honom lite för skänklarna, öka och minska en volt osv. I galoppen skulle han sedan vara lika låg och rund som i traven.
 
Efter en skrittpaus jobbade vi med förvänd galopp på volt. Galoppera lugnt men med tryck, och ställa åt "fel" håll, alltså vänster förvänd, ställa höger. Bra och lösgörande! Han var så galet jädra fin efter det här! Tryck och schwung i hela honom. Sen fick jag tänka bakdelsvänding i galoppen, för att få in bogen som han gärna sköt ut lite. Himla, himla fin var han! Samlade sig superfin, verkligen på bakbenen.
 
Mitt mål som jag berättade för Anna var att antingen nästa år, eller året efter det, kvala till SM. Hon tyckte att det var bra mål som är helt 100% möjligt. Hon sa att han har extremt fina grundgångarter, traven är fantastiskt fin när han slappnar av och travar genom kroppen.
 
Hon tyckte redan nu att han har väldigt mycket utstrålning och är väldigt vacker att titta på, men det finns enormt mycket att hämta.
 
Tycker att Anna var en av dom bästa tränarna jag någonsin tränat för, kommer absolut fortsätta!
 
Bilder och film kommer!
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :