Diss

På tävlingen kändes det som att andra ekipage sabbade framridningen för mig, och flera andra. Red STÄNDIGT in i en, skulle göra halt mitt i ens väg när man kom i en mellantrav, och en försökte tränga sig in imellan staketet och Ziro när vi red på spåret. Han hade redan studsat runt lite, och hade sin röda stora rosett. Det är inte svårt att fatta då. Man ska inte rida nära någon häst egentligen, för alla KAN sparka.

Sen högerregeln då? Det lärde jag mig på RIDSKOLA, haha. Man behöver inte tänka, man stannar eller flyttar sig automatiskt. Andra bryr sig inte.

En tjej skulle absolut stanna kvar på spåret när jag travade med Ziro i vänster varv, på spåret. Hon skulle flytta sig, inte jag. Jag var redan trött på all fulridning. Hon kom närmre och närmre, till slut, i sista sekunden var hon tvungen att rida åt sidan, en riktig tvärsväng blev det. Hon gav mig VÄRLDENS suraste blick, jag log till svar. Haha, så otroligt fjantigt...

DISS till ryttare som inte har någon respekt alls för andra.




/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :