Fina killar!

Både Ziro och Melwas var kalasfina idag, dock är jag stendöd nu haha!

Ziro red jag ut kanske 2 timmar. Mycket fattningar och travökningar, men även samling och jogging. Som vanligt skrittade vi uppför galoppbacken i låg form, och jag flyttade honom i sicksack för båda skänklarna. Efter backen var det trav i låg form. Han pinnade gärna på väldigt fort, men tog halvhalterna super.

Efter ett tag kom vi fram till Masten. Där i början är det ett litet hus, och en kvinna klippte gräset. Läskigt! Ziro tvärstannade och reste sig 2 gånger, och slog med frambenen. Sen gick han som en klocka resten av passet! Är supernöjd med honom, jag kunde ju till och med galoppera lugnt på en rak väg, inte vanligt!
Melwas kom jag upp på efter 5 minuter kanske. Han gick runt, buttade på pallen och knallade iväg då och då. Till slut hann jag upp, och då bar det iväg i en takt-skritt. Han lugnade sig efter hand.

Cissi hade något kalas (?) eller något, så vi fick en publik på kanske 10 pers, men Melwas brydde sig inte alls. Efter ett tag sa Cissi "Får vi se lite galopp?". Och gud vad han busade! Studsade och hade skitkul! Men sen kunde han dressyra fint!

Supernöjd med båda killarna, himla fina!




/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :