Gårdagens träning

Hej! Hann inte fixa tidsinställda, därav dålig update.
 
Som vanligt tog jag gott om tid på mig, tid som jag egentligen inte hade. Det slutade med att vi fick bråttom. Jaja, i tid skulle vi nog hinna. Nej, för där, vid ridskolans sommarhage ligger ett omkullvällt badkar. Herre min gud, ring 112, spring för livet... LIVSfarligt, verkligen. Han stegrade, backade och skulle absolut inte gå förbi. När han väl "gick" (någon slags passageaktig gång) så var det snabba ryck!
 
Träningen gick verkligen urdåligt i början. Jag red sämre än jag någonsin gjort, och Ziro var inte så rolig heller. Han kändes trött och lite ignorant faktiskt. Dom har visserligen sprungit i sommarhagen, men lyssna ska han göra 24/7.
 
I galoppen gjorde vi en del enkla byten, och efter det, i traven. Fy f*n vad fint han gick! Schwung, takt, samling, formen, lättheten, lugnt men pigg och framåt. Så galet fin, en av dom bästa "travstunderna" jag känt på honom :D Har tyvärr ingen film, hade själv mer än gärna haft det dock.
 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :