Hej!

Inte bloggat på 2 dagar *usch och fy på mig*.

Igår skrittade jag fram en stund ute på vägen, och sen gick vi in i rudhuset eftersom det såg ut att bli regn. Jag hade ställt upp 3 cavalettibommar också, så vi kunde jobba lite med det.

Han kändes fin när jag skrittade honom. Jag red på extremt glappiga tyglar för att kolla så han lyssnade på sitsen, och det gjorde han. Jag gjorde halter, ryggningar, skänkelvikningar och olika konstiga krumelurer. När vi började trava var han helt okej, men lite spänd för Melwas var ute i sin hage, och Melwas är lite busig så det lät lite i backen. Men sen slappnade han av!

Tog lite galopp och skritt-galoppövergångar. När jag var nöjd där fick han en paus.

Första gången vi kom mot bommarna så tvekade han lite, för att sedan ladda som tusan och hoppa över ALLA tre bommarna. Ett rejält skutt kan jag säga er! Nästa gång var han lite överambitiös, och lyfte på benen så att han nästa slog sig själv i magen... Tredje gången, och nästan alla gånger framåt tog han dom klockrent! Lång och låg form.

När vi var klara med bommarna trampade han på sååå fint med bakbenen! Sånt tryck i hela honom, utan att bli springig.


Så himla fin är han min Ziro <3

Jag har dessutom börjat fundera på en ny design och header. Har lite idéer, men vi får se när det blir klart. Förhoppningsvis blir det fina bilder på onsdag, och sköter han sig får vi troligtvis en rosett också. Det är ju alltid snyggt ;) Det är det som behövs. Sköter han sig så hamnar vi oftast högt, så jag hoppas på det bästa!


/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :