Idag & Igår

Igår red jag ett hårdpass i ridhuset. Han var helt okej, men lite springig och ofokuserad. Men han hade vilat 2 dagar, så det är väl inte så konstigt. Vi gjorde mycket övergångar på volt, skritt-galopp. Förvänd galopp och rättvänd galopp. Mot slutet av passet gick han klockrent, supersamlad! Vi testade även på galoppiruetter, och ca 1/4 piruett blev det!

Idag blir det ridhuset igen tror jag. Han hade mycket överskottsenergi (dålig energi, springig och tjaffsig) så jag behöver rida igenom honom lite. Tänkte rida ut, men det är så mörkt och det drog precis förbi en regnskur, så antagligen kommer Ziro frysa när jag kommer till stallet. Igår stog det att det inte skulle regna idag, så han hade flugtäcke på sig (har). Får ta på Back on Track-täcket och ge honom lite hö.

Jag hade en ganska förstörd födelsedag igår, inget mer om det. Jag väntar på mina paket också, pannband och benskydd + boots + benpaddar, det lär komma på torsdag hoppas jag :)


Foto: www.leilaramic.se


/Nathalie

KOMMENTARER


Anonym

Vad hände?

2012-06-05 // 19:24:43
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :