Klump-Ziro

Igår var jag iväg till Degerfors ridsport och köpte ett par boots från Schockemöhle. Ziro är så himla klumpig! När vi skrittar ut pinnar han på i sitt eget tempo (190 km/h), och det resulterar i att han inte tänker på vart han sätter fötterna. *Snubbelsnubbel*

I hagen ska han dra sina race och försöka trigga igång Challe, och då kollar han inte heller vart han sätter fötterna. Varje dag har han ett nytt sår, och det är inte fint eller bra någonstans. Jag får spendera 10-15 minuter om dagen med att göra rent, och Ziro blir flyförbannad på mig då. Jag förstår att det svider, men jag måste ju göra rent. Han kickar och han lyfter på benet, trampar runt osv.

Fr.o.m nu så blir det boots runt om + benskydd i hagen. I ridningen blir det boots + benskydd/lindor runt om.

Anledningen till att jag köpte ett par boots till var att jag bara hade 2 par, förutom tävlingsbootsen. Men jag kan ju inte rida med bootsen han har i hagen, eller hur? ;) Alltså behövdes ett par nya! Köpta för egna pengar dessutom.




/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :