Pigg-Biro

Herre min gud vad Ziro var pigg idag! Sprang på som en tok i början av passet, och jag fick göra halvhalt på halvhalt, vartannat steg ungefär. Till slut ignorerade han mina tillbaka-hjälper, och allt annat tog han som framåt-hjälper. Jag blev så frustrerad, Ziro också. Jag gav honom en skrittpaus och satte på musik.

När vi började jobba igen var det helt annorlunda! Han var väldigt pigg men på ett bra sätt, lyssnade bra och var allmänt rolig. Jag värmde upp honom ordentligt i traven, så jag kunde jobba honom ordentligt direkt i galoppen.

Masssssaaaaa enkla byten, och han var taggad. Taggad, men skrittade rent och fint imellan galopperna, och en massa power i fattningarna.

Är så himla nödj med andra halvan! Galet fin var han :D

Imorgon ska Ziro antingen rida ett lätt pass eller rida ut, beroende på väder. Sen ska jag rida Melwas också :D




/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :