Pissväder

Hej!

Igår red vi ut efter 2 dagars vila. Ziro var hyperpigg (ovanligt va?) och ville gärna springa i 190, men det var dressyr vi skulle rida. Jag skrittjobbade honom uppför ett par backar, i låg form och bra tempo. När vi började trava var ju allt superläskigt, så istället för att gå i en låg joggingform blev det mer en hög, spänd form. Efter ett tag slappnade han av iallafall. Skippade galoppen eftersom han skullle blivit tokhet vilket jag inte ville provocera, med tanke på att han vilat 2 dagar, så han inte skulle sträcka sig.

Idag har jag redan varit i stallet. Var där imorse runt 10 tror jag, kom hem 11.30. Mockade och gjorde hö, slängde på alla hästar regntäcke då det var ganska regnigt. Gjorde ingen kraft och red inte, det gör jag ikväll.

Och numera går Ziro med boots runt om, samt vid bra väder benskydd. Är fruktansvärt trött på alla sår han kommer in med, sparksår (han sparkar sig själv). Men jag vill inte ha benksydd när det är blött och lerigt, då lär han väl få skav.




/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :