Resultat LA:1 & LA;P1, Eskilstunaortens Ryttarförening

Hej! Kom hem NU, klockan 22 typ.

Framridning LA:1: Jag red som en kratta, seriöst. Dessutom var det jätteblött på framridningen så Ziro blev vrång och spänd. Vi motarbetade varann helt enkelt. Försöka få honom lite avslappnad iallafall, och lyssna på mina små hjälper.

På banan: På banan var det en vattenpöl, ganska liten men hyfsat lång. När vi skulle lägga en 10-metersvolt så hoppade han över pölen, och bröt sedan av! Uh, sånna missar HATAR jag... Jaja, annars var det inga jättemissar. Jo, efter ryggningen skulle det vara fram i trav, men Ziro tyckte galopp. Tror det är i minnet på honom, efter halt-galoppen i LA:2 förra veckan.

Jag hade en riktigt dålig känsla efter ritten och var väldigt besviken. Men sen kom pappa med resultatet: 67,105% Det är rekord för oss i en regional LA, så det såg nog bättre ut än det kändes. På filmen såg jag att det faktiskt såg helt okej ut!

Mellan klasserna fick han äta betfor och hösilage i transporten.

LA;P1 framridning: Jag red mycket bättre och han var väldigt avslappnad, men ändå väldigt känslig och framåt. Superlätt att samla och superlätt att öka. Dock blev jag flyförbannad på andra ekipage. Väldigt många hade en oplanerad ridning, och helt plötsligt kunde lägga en mellangalopp rakt in i en när man red på spåret, försöka tränga sig imellan Ziro och staketet, wtf? Han hade ändå en röd rosett i svansen, stor dessutom.

LA;P1 på banan: I första öppnan var det vatten längs hela spåret. Ziro ville absolut inte trampa i det, medans jag försökte få honom i det. Vi kan ju inte göra hela öppnan 1 meter innanför spåret liksom. Därför blev öppnan vinglig. Slutorna får han lite bråttom i, och jag slarvar lite. Men stundtals var han fin!

Efteråt var jag inte nöjd, vi kan sååååå mycket bättre :(

62,37% blev det iallafall. Det betyder att vi nu är kvalade till nationellt! Dock väntar vi tills nästa år med att starta ;)

Slutligen: 4e placerad av 15 i LA;P1 och 5a av 26 i LA:1! Alltså dubbel-placering! Kul, då plockade vi några fler poäng :)

Jag tyckte att domarna för dagen var väldigt jämna i sin bedömning. Dom dömde rättvist och jag höll med dom i allt dom skrev.

Bilder och film från LA;P1 kommer :)

/Nathalie

KOMMENTARER


Ann och Emma :)

Grattis Nathalie! :)

Ni har nu förtjänat en fin och lugn semester! Vad duktiga ni er!!!!

Väntar på film och bilderna!!!!!!! Kram!

2012-06-18 // 08:52:27
Rose-Marie

Stort grattis från Åtvidaberg!!!

Vad blir dina närmaste tävlingar?

2012-06-18 // 13:15:39
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :