Dagens träning

Hej!

Hemma efter en STENHÅRD träning, som gick pissdåligt och skitbra.

I början var han väldigt ostadig i formen och väldigt tjaffsig. Sen blev det värre, och det var fasen pinsamt att rida för Johan då... Ziro kortade upp sig som tusan och gjorde myrsteg i skänkelvikningarna, vek in nosen och sprang på som bara den. Efter kanske 10 skänkelvikningar blev dom bra iallafall.

Sen i högergaloppen då. Fyfan vilken jävel! Han sprakde som aldrig förr, så både Johan och jag fick ryta åt honom och jag fick lägga på spöt om och om igen. Men Johan såg klart och tydligt att det "bara" var istadigheter. När jag väl vann över honom galopperade han så fint så, men ändå inte där jag ville ha honom.

Vi gjorde även massa med trav-skritt övergångar och trav-galopp övergångar. Mot slutet när vi travade i samlad trav var den så galet jädra fin! Schwung, takt, allt! Johan sa att han verkligen är en oslipad diamant, en ponny som kommer gå långt med fortsatt träning. Synd bara att han ska krångla så!

Det är något som ligger i släkten. Jag har varit i kontakt med 3 personer som äger hans halvbröder efter samma pappa, och alla är likadana. Pappans (Feno Me) ägare har jag också pratat med, och han var precis likadan innan han mognade.

Sammanfattning: Kaxig men väldigt duktig ponny när han slappnade av. Johan gillade honom väldigt mycket men sa att han är en väldigt envis ponny som man måste vara hård mot, annars går det inte in. Men han gillade alla gångarter och speciellt traven som han fick mot slutet, som han får när han är ordentligt lösgjord och avslappnad.







KOMMENTARER


jossan fr stallet

Kul med Johan träning!!

2012-03-29 // 22:51:14
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :