Galen ponny

Idag var min lilla ponny helt galet taggad på en uteritt... Galet taggad...

Skrittade ungefär 30 minuter på lång tygel innan vi kom till skogen. Han var väldigt pigg och det blåste ordentligt.

Sen började jag jobba honom i skritten för att få honom avslappnad och sen tog vi trav. Travade en bit och gjorde några ökningar. Så sjukt fina är dom speciellt i skogen, så vi får rida ut oftare och träna på dom. När det kom en liten uppförsbacke tog vi lite galopp. Han var pigg och ville gärna galoppera iväg, men vi tog det lugnt då underlaget blev lite ojämnt längre fram.

Jag upptäckte en skitrolig sträcka! Långa uppförsbackar och långa nerförsbackar. Det höll på så länge med upp och ner att jag vände till slut, annars skulle vi varit borta i timmar... Himla fin utsikt är det där också. Man går på en väg som är upphöjd, och på ena sidan är det en sjö, och på andra sidan är det skog. Går man en bit till är det sjö på bägge sidorna.

Så han fick race:a på där ett par gånger, och på tillbakavägen red vi lite dressyr. Samlad galopp, travökningar, skänkelvikningar. Han samlade sig så himla fint, på bakbenen och verkligen en biffig hals. Att han inte kunde vart så igår?! Jaja, nästa gång hoppas vi på :)

Imorgon blir det ett "checka-av" pass på ridbanan och sedan avskrittning ute.

Söndag tävling, debuterar Lagtävlan för Ponnyallsvenskan (Är inte lagtävling, och jag rider inte i allsvenskan, även om det låter så på programmet ;))







KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :