Jag lever!

Hej! Har i stort sett ingen bloggmotivation, blir så ibland men jag kommer igen någon gång snart hoppas jag.

Igår red jag på ridbanan. Det gick okej, men han var ganska studsig och ofokuserad.

Idag var det Maddeträning. I början var han rätt så ofokuserad och så var det två små ponnysar i ridhuset som han inte gillade. Men ju mer vi red desto bättre blev han. Vi red igenom LA:2 ett par gånger och LB:3 en gång, även om ridhuset är 20 meter för kort så pressade vi ihop det.

LA:2 blir lite svårare med bakdelsvändningarna eftersom vi inte riktigt har koll på dom, men det kommer. Fattningarna, förvänd galopp + enkla byten funkade riktigt bra idag. Det han gjorde var att skjuta ut rumpan lite men jag tänkte lite öppna så gick det bättre. Den förvända var väldigt stadig och fin idag! Han galopperade på lugnt och fint och väntade på mina hjälper.

Är väldigt nöjd! Han var fin och lyssnade även om han hade en hel del åsikter och egna initsiativ om olika saker.

Nu är vi suuuupertaggade inför lördag! Hoppas att han sköter sig nu då, trots att han aldrig varit där förut (Filipstad). Ska vara tuff mot honom på framridningen och inte acceptera hans fjantskutt och stegringar. Jag har varit väldigt snäll och bara ignorerat och sedan klappat när han gått fram, men nu tänker jag tamejfan ryta åt honom om han bråkar. Dags att sluta med det.

Film från när vi red igenom LA:2 kommer!






KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :