LB:3 & LA:2, Filipstads RK

Hemma nu, grymt besviken på Ziro... Han kan så jädra mycket bättre men kastar bort allting med sina jävla skutt och stegringar!

LB:3 framrinding: Spänd ponny och hoppade till när fåglarna flög (dom hade bo i en buske precis bredvid ridbanan) men skötte sig ändå.

LB:3 på banan: Helt okej men ingen bra känsla. Han var lite spänd och ofokuserad men skötte sig bra. En gång smällde det till i en dörr när vi skulle fatta galopp, så han studsade och småstegrade lite men annars var det inget. Men när han hoppade till hoppade han ut mot mitten och vände sig 90 grader, så det var naturligt för mig att lägga en liten volt för att svänga tillbaka. Smart eller? Det räknas ju som felridning och vi fick två poängs avdrag. Det lilla misstaget gjorde att vi missade placeringen.

Hade han inte krånglat från början hade vi vunnit! Så jädra surt så det finns inte! 4 poäng till vinst, 2 poäng till placering. Fyyyy fan vad besviken jag var efteråt. Men jag är ändå nöjd att han "bara" krånglade en gång.

65,76% och första utanför placering. Det är ju väl godkänt för en debut iallafall!

LA:2 framridning: Mer avslappnad men ganska okoncentrerad fortfarande. Sen helt plötligt började han bocka och skjuta rygg, sparka bakut osv. Jag petade nämligen på honom med spöt -.- Så jag fick ryta till åt honom och lägga spöt på bogen, sen var det inget mer med det.

LA:2 på banan: Innan vi gick in på banan (alltså när vi var collecting ring) var han så grymt fin! Hade han varit så på banan hade vi knipit placering, om inte vunnit.

Men nej. Han skulle studsa och stegra, vägra fatta galopp osv. Till slut kickade jag till honom med sporren och så gav han sig. Så jävla töntig! Det värsta var att när han grejade var det på koeffmomenten (poängen x2)! Alltså får man en 3a blir det 6 poäng (som vi fick) och får man en 7a blir det 14 poäng. Jädra skillnad!

59,??% och 4/6. Ändå inte urkasst men jag är absolut inte nöjd. Han ska INTE hålla på så på banan! Madde och jag har lagt upp en ny plan för honom nu: Provocera fram bakuter osv på träningar och sedan korrigera. Han ska lära sig att man helt enkelt inte gör så. Självklart inget elakt, bara lära honom rätt och fel.


Bild från framridningen inför LAn.



KOMMENTARER


Ellie

Nemen vilken fin bloggen har blivit sedan senast jag tittade in här :) Ser ju riktigt proffsigt ut!

2012-03-24 // 19:27:40
Natalie

Synd att det blev så men det tar ni igen fort ! :)

2012-03-24 // 21:59:03
Anonym

Super fin blogg nu. det som stör mig så otroligt mycket är dock din inställning. hela tiden, efter verkligen varje tävling, skriver du hade han inte gjort si och så så hade vi vunnit bla bla. ta det som det är istället och skyll inte på hästen!

2012-03-27 // 12:08:30
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :