Mycket förberedelser

Idag är det kanonfint väder (igen) så jag tänkte ta en uteritt med Ziro. Dressyr blir det också, inte någon busritt. Massa öppnor och skänkelvikningar, ryggning och så fram i galopp, skrittfattningar och så. Ja, checka av lite inför imorgon så han är lydig och lugn.

Sen efter jag har ridit ska han duschas (får se om det blir helkropp eller bara ben och svans, beror på hur varmt det är ute och i stallet), och när han är ren ska det knoppas. Sen får han stå och äta lite medans jag gör rent transporten. Både in och utsida tror jag, det behövs nog. När jag är klar med det ska jag in i stallet igen och spreja hela Ziro med glanssprej (inte knopparna ifall någon skulle åka ur, det blir så halt att sätta dit den igen då).

Ikväll ska jag göra rent transportskydd och täckena ifall det behövs. Hjälm, kavaj, schabrak, träns osv la jag fram igår redan, ute ii god tid för en gångs skull :D






KOMMENTARER


Linn Ingvarsson http://dressyrmupparna.se

Stort lycka till! Jag hoppas att ni både har roligt och sopar banan för de andra! :D

2012-03-03 // 21:21:10
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :