Svar på tal

Super fin blogg nu. det som stör mig så otroligt mycket är dock din inställning. hela tiden, efter verkligen varje tävling, skriver du hade han inte gjort si och så så hade vi vunnit bla bla. ta det som det är istället och skyll inte på hästen!

SVar: Tack! Jag förstår att det kan uppfattas så, men det är så det är. Faktiskt. Det han gör bra gör han verkligen BRA och där får vi 7or & 8or rakt igenom, en och annan 9a också. Därför hamnar vi ofta högt upp i resultatlistan. MEN han har ju sina konster för sig, och dom drar ner otroligt mycket poäng. Därför är det som jag skriver. Den senaste tävlingen var det 4 poäng till vinst, och då hade jag behövt få en 6a på det momentet som han grejade på. Hade han inte gjort det hade vi troligtvis fått en 7a/8a.

Jag förstår hur du tänker, men tänk på  det ur en annan vinkel. Småstuds och bus gör stooor skillnad i poängen, och resultatmässigt.





KOMMENTARER


ann

Håller lite med 1:a kommentar. Det är som det är. OM räknas inte :) Men det går över ska du se, han kommer att "växa upp" och ifrån dem dumheterna han håller på med. Och då är jag säker på att ni kommer att vara på toppen, man ser hur ni utvecklas och hur fina ni är. Men kan inte få ALLT. Han är duktig, har fin steg och det kommer fram mer och mer av hans talanger, man ser hela tiden att han blir bättre och bättre. Men han är inte så rutinerad än och ong, han är ju inte ens "vuxen" än. Så ta det lugnt, tålamod :) Det kommer. Kram

2012-03-27 // 16:19:14
Anonym

jo men du kan fortfarande inte skylla på honom. det är din uppgift att lära dig hantera din häst i olika situationer

2012-03-27 // 17:12:13

Anonym: Jag skyller absolut inte på honom. Det är skillnad mellan att berätta vad han gjort och att säga att det är hans fel. Ja det är som det är. Han grejade, hade han inte gjort det så HADE vi vunnit, så är det. 2 tävlingar har det blivit så, en slump helt enkelt.



Jag ska ju inte ljuga/dölja saker bara för att det kan verka som jag skyller ifrån mig. Jag kan inte bestämma när han ska göra vad han gör, han är ingen maskin. Hantera honom kan jag, det är precis det jag gör. Inne på banan funkar det inte att ryta åt honom och kicka till honom, det gör honom mer förbannad.



Du har aldrig ridit MIN häst, så jag tycker inte att du ska säga vad jag ska göra eller vad jag gör för fel.

2012-03-27 // 20:55:37
Anonym

Tycker att Nathalie hanterar situationerna och hästen på tävlingar superbra, hon får inte panik, är bara lugn och cool. Det är ju skillnad att hantera hästen på träning och på tävling. Kunde hon inte hantera honom bra på tävlingen, skulle de bli diskade för länge sedan. Men jag har sett filmerna OCH OM han inte hittat på ngn dumhet på tävling skulle det gå mycket bättre, så det är pga HONOM de inte får så hög resultat. Det är inget fel på ridningen eller hantering. Man vet aldrig när hästen ska börja busa. Det kan man inte vara beredd på. Med tiden kommer han att vara mer lugn och mer rutinerad. Lycka till på nästa tävling :)

2012-03-28 // 15:51:18
Anonym

Synd att du har uppmuntrat honom hemma till att göra såna saker. (Har följt dina bloggar länge.) Tillslut straffar det sig. Att han då börjar på tävling.

2012-03-28 // 20:35:40

Ursäkta vadå? Uppmuntrat honom? Då har du fattat fel. Att sparka och hålla på har jag aldrig uppmuntrat honom. Busa får han göra när jag säger okej, inte annars. När han sparkar bakut om jag t.ex petar på honom med spöt, petar jag på honom igen och igen tills han ger sig. Jag har aldrig uppmuntrat honom till att bråka, det är ju korkat. Har du följt mina bloggar länge? Läs noga och tänk på vad du läser.

2012-03-28 // 21:54:52
Anonym

Till att stegra osv, när du ridit hemma på banan. I från början tyckte du de va lite roligt. Annars filmar man inte och lägger upp "ziro busar". Och bara för att man tycker de är bus, kan det ge sina konsekvenser på ex tävling längre fram.

2012-03-29 // 15:13:10

Men snälla lilla anonym? Filmen heter Ziros Bad Sides. Där visar jag när han missköter sig. Att du inte ens visste om den lilla infon visar ju klart och tydligt hur noga du läst bloggen. Inte noga alls. Lägg ner eller lägg ägg, båda funkar.



Hur vet du vad jag gjorde sen? VARJE gång Ziro bråkar eller tjaffsar på något sätt korrigerar jag det. Jag kan lägga spöt på rumpan, bogen, han har faktiskt fått det mellan öronen. Så kom inte och säg massa skit som du inte vet något om, TACK!

2012-03-29 // 21:39:05
Frida

Egentligen vet jag inte varför jag ens lägger mig i. Men jag måste ge min åsikt, jag känner Nathalie i verkligheten, jag känner henne väldigt bra tillochmed! Jag tycker hon har gjort ett hlet fantastiskt jobb med Ziro och hon om någon förtjänar framgång med tanke på det förflutna, men jag tycker inte man ska säga att man ogillar hennes attityd för sån som folk kan uppfatta henne på bloggen är hon verkligen inte i vanliga fall! Hon är alltid trevlig, glad och snäll, hon ger alltid sitt bästa. Men samtidigt kan jag förstå den som skrivit denna kommentaren. Men återigen, sån är hon inte i verkligheten!

2012-04-02 // 20:34:37
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :