Ziro klar

Ziro gick riktigt fint mot slutet idag! Red på ridbanan och i början var han Herr Ofokuserad. Kollade på allt och var väldigt fjantig, drog iväg i galoppen och sköt ryggen mot himlen. Satt lite löst då men klarade mig. Sen blev jag trött på honom och knep tag med knäna samtidigt som jag röt till åt honom. Sen var det inget mer med det. Han var fokuserad, kvick och lydig för hjälperna och jag fick ut det jag ville från honom.

Han blev gärna spänd i galoppfattningarna och drog upp huvudet lite, men då bröt vi av och fattade bara ny galopp tills han slappnade av. Vi gjorde även mycket galopp från halt och halt från galopp. För att kolla så han verkligen lyssnade gjorde jag ibland halter, ibland skrittövergång, ibland ryggning osv. För att han skulle vara uppmärksam och för att träna lite inför morgondagen.

Sen var det dusch och knoppning. Benen är kritvita och knopparna blev riktigt bra, så vi är redo :D





KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :