Gårdagens träningar

Igår red jag två lektioner för Lindha. Först på Melwas och sen på Ziro.

Melwas: En pigg liten herre vill jag lova! Han taktade och grejade lite i början eftersom han var så pigg, men efterhand blev han mer avslappnad och SUPERFIN! Han går gärna i en högre form (bra för framtiden men han är ju bara fyra år) så vi jobbade med att han skulle sänka sig. När han gjorde det kände man ryggen komma upp och bakbenen trampa på som bara den.

Han blev lite bakåttänkande efter en del trav. Jag fick möta upp ganska mycket, och så tror jag att han testade mig lite. Men han blev toppenfin när han kom igång framåt igen. I galoppfattningarna får man ge ganska mycket stöd så han förstår och orkar, men han är väldigt stadig annars.

Åh så fin han är! Nästa gång jag rider honom måste jag fixa film så ni får se :D Längtar tills jag ska rida honom igen!

Ziro: Billig ponny, bortskänkes kanske? Men jag får skylla mig själv. Han har promenerat i två dagar, så han var lite trött och tjurig. Max en vilodag eller lat dag, annars blir han trött. Han behöve ridas för att hålla igång och vara pigg och alert, inte lätt att underhålla alltid.

Det gick upp och ner. Bokstavligen. Jag visste att han inte skulle vara så "bra" idag, så jag tog ett dressyrspö. Höhöh, minsta LILLA pet och han gjorde 5-6 jättebakuter och caprioller. Vi fick jobba en del med det, och högergaloppen. Han sätter inte under sig höger bak och då blir galoppen lite ojämn. När jag driver fram honom samlar han sig, och när jag då petar på honom för att han ska galoppera på framåt börjar han kicka.

Han har inte ont, men han är JÄVLIGT envis. Han är dessutom riktigt smart, och vet hur han ska göra för att komma undan.

Alla som rider honom (låter väldigt få rida honom, och aldrig om jag inte är med) säger att han är himla fjantig och envis, tycker om att jävlas och busa med ryttaren.

Lite bättre mot slutet, men verkligen inte nöjd.


Jädra pucko...


/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :