Lagtävlan för Ponnyallsvenskan & LA;P1, Dyltabruk RF

Framridning LA;P1: Ofokuserad och jag red sämre än sämst. Vad jag än gjorde så fick jag inte hans uppmärksamhet, och om jag kom emot honom med sporren så började han sparka och greja.

På banan: Skit. Han var springig, i en helt annan värld och brydde sig inte ett skit om mig som satt där uppe och desperat försökte få någon slags kontakt med honom. Andra slutan var katastrof. Alldeles för mycket tvärning och han totalt sket i min ytterskänkel. Sen drog han iväg lite i höger galoppserpentin, och massa krångel i ett enkelt byte. Övertaggad helt enkelt.

60%, ett resultat jag får vara nöjd med. Det som känns bra är iallafall att vi kan göra det 100 gånger bättre. Får jag honom med mig, och så behövs såklart mer styrka och bärighet, så är vi uppe i 68-70%. Det är bara vägen dit som kan vara svår.
Mellan klasserna fick han gå in och äta lite betfor och hösilage.

Framridning Lagtävlan: Herre min gud vilken skillnad! Avslappnad, uppmärskam och het underbar! Jag travade fram länge, lång och låg. Böjde och flyttade för båda skänklarna. Sen fick han en paus innan jag plockade upp honom. Han travade med schwung, stadig form och otroliga bakben! Så himla fin!

Dock började det ÖSREGNA 10 minuter innan min start. Han skulle absolut vända rumpan mot regnet, men sprang fint igen efter lite övertalning.

På banan: Riktigt fin! Småmissar har man ju alltid. Det jag störde mig på var att jag red fel... Blandade ihop LA;P1an och Lagtävlan. Jaja. Annars var han riktigt fin och jag var sååå himla nöjd efteråt!

Fick mig en RIKTIG chock när resultatet kom. 62%. Fy fan vad arg jag blev. Supernöjd med ritten, men klart och tydligt nerdömd som tusan. När mitt resultat ropades upp i högtalarna hörde jag tre kvinnor prata: "Oj, där ser man! Domaren ligger ju jävligt lågt!". Tydligen var jag inte den enda som blev nerdömd, men hon låg inte så lågt annars.

Synd när domare dömer ner, men det viktigaste är ju känslan. Är supernöjd med ritten, klart en av våra bästa! Ingen film från den tyvärr, och från LA;P1 bjuder jag nog inte på ;)

Inga bilder då min mor inte fotade. Hmm...




/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :