Lagtävlan för Ponnyallsvenskan & LA;P1, Grums RK

Hej! Tävlingen har gått okej/bra idag.

Lagtävlan för ponnyallsvenskan framridning: Han kändes okej. Lite för mycket fokus på andra ekipage, men gjorde ändå det han skulle.

På banan: Kändes skit. Han blev rädd när gruset skvätte mot staketet, var allmänt spänd och ofokuserad. Men jag gjorde det jag kunde, och försökte ta igen det på bra vägar istället.

67,49% och första eller andra utanför placering. MEN: Dom andra i laget fick också fina %, så laget kom på en andraplats! Sjukt ju, ingen av oss har erfarenhet på den här höga nivån, och så kommer vi tvåa. 3 poäng bakom ettorna ligger vi, men det ska vi ta igen!

LA;P1 framridning: Han kändes fin! Red fram i ridhuset eftersom dte var så varmt ute, för i ridhuset var det svalt och skönt. Jag gjorde inget speciellt, kollade av slutor och samling mest.

LA;P1 på banan: Han kändes fin fortfarande, men orkar inte hålla samlingen i öppnor och slutor, och förvända galoppen. Det var inga jättemissar, men väldigt många småmissar. Trav in i ett enkelt byte, lite spänd och springig ibland, taktmiss i skritten osv. Men jag är helt klart nöjd!

Vi fick 62,63%, och det betyder att vi fick vårat första NATIONELLA KVAL! Jag trodde inte att vi skulle kunna kvala nationellt i år, och nu på våran andra LA;P1 sätter vi första kvalet. Fina Ziro!

Nästa helg (12/5) kanske vi sätter nästa kval? Men vi ska inte rida nationellt förens nästa år, eller tidigast i höst haha!

Jag är helt klart nöjd med dagen! Att vi ligger 3 poäng efter gör ingenting, det tar vi igen nästa gång!

Bilder och kanske film från LA;P1 kommer :)




/Nathalie

KOMMENTARER


ann

Grattis!

Bra jobbat, håller tummarna nästa tävling. Vill se filmen!

2012-05-02 // 15:44:25
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :