LA;P1, Björklidens RS

Pissed off.

Framridning: Han kändes himla loj och seg i början! Fick driva ihjäl mig ju? Men sen tvärstannade han och kissade mycket och länge. Sen var han pigg och fin! Stackarn var ju nödig :( Men jisses vad han tjaffsade emot! Minsta spöpet eller annat ekipage nära så tvärnitade han och började studsa som en liten boll. När han väl gav sig blev han superfin, men lite springig och ofokuserad stundtals.


På banan: Travdelen kändes ganska bra, förutom andra slutan. Den sket sig så vi fick en 3/4 där tror jag. Det var mitt fel. Vi påbörjade slutan, men jag märkte att den skulle komma ut för tidigt, så jag la till ytterskänkeln för att räta ut lite mer. Han trodde att vi skulle avsluta slutan och det blev rakt fram istället. Ett missförstånd helt enkelt!

Sen var det en hel del (läs väldigt många) småmissar och ett par stora missar. Efter andra galoppserpentinen kom det en vattenpöl som han hatar, så vi fick ett avbrott där. Vattenpölen var dessutom ganska bred, så han ville inte direkt fatta ny galopp. När han gjorde det vart det med ett skutt. Då blev han lite taggad till det enkla bytet, så det blev ingen ren skritt utan bara taktande.

Det kändes skit efteråt, eftersom missarna var mest mot slutet (det kommer man ihåg mest), men nu när jag tänker på det och kollar filmen, så var det inte så tokigt som jag först trott. Runt 60-61% tycker jag. Men domaren har aldrig gillat oss, så vi fick bara 58,68%. Förra året red vi en skitbra LB där, och fick 61% tror jag. Samma domare, samma grej.

Inga bilder då det bara var jag och pappa som åkte, så han filmade istället.

Film kommer troligen!


Bild från förra tävlingen.

Nästa tävling blir redan på torsdag. Div 1 omgång 2!

/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :