Märke eller inte märke?

Mycket snack om märken. Ska man ha eller inte? Varför eller varför inte?

Personligen föredrar jag märken. Jag tycker att det är bättre kvalité, och det är snyggt med ett coolt/maffigt märke.

Många kommer med argumentet: "Man rider inte bättre för att man har märken". Nej, kanske inte. Men har man ett sämre självförtroende så jo, kanske. Det här kommer låta provocerande, det kanske det är, men: Har man en billig utrustning så kan man tro att andra ser ner på en = sämre självförtroende. Man tänker att det måste se förjävligt ut när man rider, alla tror att man har det dåligt ställt. Det behöver absolut inte vara så. Dom billigare sakerna kan vara snyggare, MEN för en del är det ändå billiga "skitgrejer".

Maffiga märken, snygg och hållbar utrustning kan ge en mer självförtroende. Jag känner mig nöjd med min utrustning, vilket gör att jag vill rida lika bra som min utrustning ser ut. Och jag tänker när jag ser någon annan med mycket märken: "Oj, hon måste vara riktigt bra!". Och jag är en helt vanlig hästtjej, alltså kan jag inte vara den enda som tänker så.

Men jag har faktiskt inte så mycket märkessaker. Jämför man med någon kanske jag har extremt mycket, och jämför man med någon annan kanske jag knappt har något alls. Mycket av mina grejer kommer från Hööks, och andra ställen med billigare utrustning. En del har BARA Bucas, Horseware, Schockemöhle, Kingslandtäcken osv, som deras hästar har i hagen. Min ponny har 1 dyrt täcke. Resten kostar troligtvis under 500-lappen.

Vet inte vart jag vill komma med det här inlägget, men det är så mycket snack om att det är "fel" med märkessaker. Det är inte fel, och inte rätt. Det är upp till var och en vad man vill klä sig- och sin häst i.



Benlindor: Schockemöhle
Boots: Globus (4 st 158kr)
Schabrak: Sharpman (fick det på köpet med sadeln)
Träns: HdR (Köptes billigt, nytt)
Pannband: Schockemöhle
Ridbyxor: Pikeur, köpta billigt (909kr för helt nya)
T-shirt: H&M för 49 kr

En snygg, men inte alls dyr outfit.


/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :