Träningar idag

Idag var det Lindhaträning. Först red jag Melwas och sen Ziro.

Melwas: Red fram en stund innan Lindha kom, och han kändes okej. Grejade lite med bettet men annars inget. Red på olika volter och 8-volter.

När Lindha kom tränade vi lite på skritt-travövergångar, samt trav-galoppövergångar. Melwas jobbade på fint och till slut blev han så galet himla fin! Låg och rund form, aktiva bakben och höjd rygg. Åh, kärlek till ponnyn! Galoppfattningarna behöver jag bli tydligare i, men jag har bara ridit honom 3 gånger, så det är riktigt bra!


Ziro: Lindha hjälpte oss redan i framridningen. Trav på en stor volt med mycket tempoväxlingar. Han kändes ganska fin. Sedan jobbade vi med galoppen. Öppnor på volten och skänkelvikningar från A-B och C-E. Det var lite svårt med öppnorna, men det gick bra efter ett par försök. Skänkelvikningarna var faktiskt bra!

Sen gjorde vi ett par enkla byten. Jag måste sätta mig mer i sadeln. Jag lyfter mig ett par centimeter för att vara så följsam som möjligt, men måste sätta mig i sadeln för att bromsa ordentligt med rumpan.

Det bästa då: Vi jobbae lite med traven efter galoppen, och den var så hiiimla fin! Schwung, takt och stadig form. Galet fina ponny, Lindha sa att han var superfin och stadig, och jag höll med!

Eller det här är det bästa: Jag kände ingenting i galoppen som var onormalt, han kändes väldigt fin i den! Nu vet jag att det bara var/är en liten period när det är ett problem med det. Det kommer jobbas bort i skogen och med tempoväxlingar. Så himla skönt!




/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :