Träningen idag

Idag var det ju Maddeträning. Det var inte så farligt varmt vilket var skönt.

När jag red fram kändes det okej. Han var lite ofokuserad då det red en "okänd" häst i ridhuset också. När den gick ut sen blev det mycket bättre! Vi gjorde inget speciellt, lite "bogen in", volter, öppnor osv. Han kändes fin men lite springig.

När Madde kom började vi med trav på mittvolten. Han var lite trippig och vilade inte på steget, så det jobbade vi med. Han blev även lite spänd och då över tygeln, men då måste jag driva honom framåt och neråt, för att han ska komma ner med formen. Sen lite öppna på volten med samma fokus, form och takt. Han var riktigt fin förutom att steget inte var riktigt avslappnat.

I galoppen var han galet fin i formen, men lite mycket åsikter va? Jag red med spö då jag antog att han skulle vara så efter bara 1 pass på 3 dagars vila innan. Ett pet så åkte rumpan. Men bara jag var envis så slutade han, och blev kanonfin igen.

Jag är nöjd med träningen, även om det kunde gått väldigt mycket bättre. Ziro var fin iallafall!


Nu har jag dessutom bestämt mig! Det blir pannband nr. 2 för mig, och mamma ville ha nr 1. Jag ska ha samma färg som på bilden, men mamma ska ha lite mörkare stenar, och svart lackat läder.


/Nathalie

KOMMENTARER


Anonym

Hej! Hur går det med Valle? :) skriv gärna lite om hur det går osv, står han kvar i valåsen?:D

2012-05-30 // 21:29:44
ann

Oj, vilka fina pannband! Var köper du dem infrån? Kan man designa själv elle finns det färdiga? Jättefina :D

2012-05-31 // 08:07:53
ann

Har du fått pannbannd? Du bara MÅSTE ta kort på era hästar och lägga ut dem, spännande :)

2012-06-05 // 08:00:17
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :