Var äkta, eller var inget alls

Jag är otroligt trött på falska människor. Sånna man trodde var ens vänner, och när man vänder ryggen, DÅ är man som mest populär. "Hon har gjort si och så, blablabla". Oftast är ingenting av snacket sant. Värst är faktiskt tjejer. Tjejer är mästare på hate-love. När man är tillsammans så är man bästa kompisar, och när man sedan vänder ryggen till så har man gjort massa hemska saker.

Väldigt nyligen, idag faktiskt, så var det en "kompis" som skrev skit. Riktat speciellt mot mig, jag vet. Varför? Jo, jag har en fin ponny, massa bra kompisar. Så frågan borde vara: varför inte? Ju populärare du är, ju bättre du är på någonting, desto mer skit får du för det. Allra bäst är att vara ingen alls. Ha OK betyg, OK kompisar, och inte vara särskillt bra på någonting. DÅ kommer snacket minska.

Jag erkänner att jag också snackat. Men när gjorde jag det senast? Det var ÅR sedan. Jag har växt ifrån skiten och mognat. Vill jag säga något till någon, så säger jag det face 2 face. Annars skiter jag i det. Att skicka meddelanden via Facebook/sms är la det fegaste man kan göra? MINST så kan man ringa.

Snackar någon skit om mina kompisar, så kommer jag säga: "Säg det till henne istället, inte till mig".



Killar är inte samma sak. Killar bryr sig inte. Och har killar nu problem, då är det i stort sett alltid face 2 face snacket tas. Killar skvallrar inte på samma sätt, och överdriver inte.

ALLA anonyma kommentarer jag fått har kommit från tjejer. Jag har killar som läser min blogg, det vet jag. Men just tjejerna tänker när jag köper ett nytt schabrak: "Shit vad bortskämd! Din ponny är inte ens bra, han är det och det och det, så varför slösa pengar? Dessutom var schabraket fult, dålig smak eller?". Egentligen var schabraket nog ganska så snyggt. Min ponny är ganska så bra. Det svider, det gör det.

Okej, att konfrontera någon är inte min grej. Men är det en kompis som som gjort något, sagt något, så kommer den inte lika nära. Vi kan vara kompisar, umgås. Men mina hemligheter förblir mina. Fr.o.m nu kommer jag bryta med dom som snackar. Orkar inte, och vill inte. Var en äkta vän, eller var ingen vän alls.

/Nathalie

KOMMENTARER


Linn Forsström - livet på Stuteri Ängsbacken http://linnforsstrom.blogg.se/

Jag hoppas du inte tror att mitt inlägg om "domarjävlar" var riktat till dig. Det var absolut inte riktat till dig, jag beundrar din ridning fantastiskt mycket! Jag önskar jag hade din sits, haha. Och jag är innerligt glad till alla era framgångar, ni är värda det efter allt slit med bus på banan osv. Du är en som jag absolut ser upp till. Och det står jag för.

Inlägget var riktat "till alla" och jag fick inspiration till det redan när jag var på träningsläger i mars då vi pratade om ämnet.



Kram

2012-05-28 // 19:03:31
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :