Dagens träning

Hej alla glada (förutom några av er som verkar ha sålt smöret men tappat pengarna ;))!
 
Idag var det dressyrträning, och Ziro var minst sagt övertaggad. I början fick jag göra en del flyttningar på volten, låta lite som en ambulans - prrr, brr, puuuurrrr -  och försöka få honom lite lugn. När han väl var det var han SÅ fin, lång och låg och i varje travsteg så kändes det som att "uppgången" när man rider lätt varade hur länge som helst.
 
Vi red igenom programmet vi ska rida på julshowen. Första gången gick det åt pipsvängen, han var jättespänd och jag red dåligt. Andra gången gick det klart bättre! Jag red bättre och han var lugnare. Det allra värsta som hände då var att han trodde vi skulle göra ett byte, och jag var inte tydlig nog, så vi fick ett litet stopp. Ja, det kokar över och han stannar till. Annars var det helt okej. Kunde varit sååå mycket bättre men ingen av oss tog det så allvarligt.
 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :