Viktigt med relationer

Idag tog jag på Ziro skydden och busade med honom i ridhuset. Vi lekte runt stolparna, jag fintade honom och han fintade mig. Ibland skickade jag iväg honom och så fick han inte komma förens jag ropade. Vi tränade lite spansk skritt också, som han gör så himla bra just nu!
 
Det är så himla viktigt att jobba med hästen från marken, mentalt. Lydnad, öka förtroendet och stärka sin relation. Dessutom är det förjäkla kul att springa och busa! Dock smällde han till mig på handen en gång med frambenet... Jag skulle be honom att backa, men han fick liiiite (läs extremt) bråttom och trodde vi skulle spansk skritta. Jag stog för nära och fick mig en liiten smäll. Det var inte farligt, bara ett missförstånd för att han ville lite för mycket :)
 
Imorgon är det genrep inför julshowen, med musik och allt, uuh! Ziro kommer vara halvtokig känner jag på mig ;)
 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Julshow? Var och när? :D

Svar: Ridhuset i nysäter, 7 dec klockan 18 tror jag det var :)
None None

2012-11-23 // 00:19:48
Lina

Hur menar du jobba från marken?:) Tömkör du eller går du runt med ett spö och säger att den ska lyfta ben o greja eller hur menar du :) Ett tips är att om man vill jobba från marken om man vill göra nytta är det att tömköra det är jätte nyttigt för hästen ;) Så klart är det bra med relationen och sånt, men om man ska "jobba!" från marken är det bra och tömsköra, det sliter inte så mycket heller.

Svar: Nej jag kan verkligen inte tömköra haha ;) Ja jag har ett spö men jag rör honom aldrig med det, det är till för om han skulle få anfall och börja bocka, så att jag kan "avbryta" honom :) Men vi gör mest lydnadsgrejer, lite trickträning och sådär. Jag menar inte tömkörning eller longering, för jag är inte så bra på sånt, men ibland kör jag lite "lösa tyglar" med honom :)
None None

2012-11-25 // 20:01:37
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :