Dagens ridpass

Idag tog vi ett pass på banan, och innan jga satt upp så bestämde jag att det skulle bli ett bra pass! Det började dock dåligt med att Ziro var tittig och hoppig som tusan när vi skrittade ut 20 minuter.
 
På banan var han väldigt ofokuserad först, och kollade på annat. När jag gjorde en halvhalt för att få lite kontakt med honom så trodde han halt, och det blev bara hackigt, oflyt. Men efter hand blev det bättre!
 
Sen travade vi igång, och det var kallt ute! Kändes som vi båda behövde bli ordentligt varma, så han fick trava på ordentligt i låg och lång form, göra tvära skänkelvikningar och halt-travövergångar. Han var riktigt fin! Några gånger fick han för sig att något var jättefarligt och drog iväg ett par språng följt av en bakut, men annars var han jättefin!
 
Själva huvuddelen av passet bestod av mycket galopp och galoppfattningar från trav, för jag tycker det har varit svårt. Idag funkade det jättebra iallafall :) Vi gjorde även ett par öppnor i galopp, följt av hög samling och sen en ökning, för att kolla så han verkligen var med på det jag gjorde. Det var han! Det blev även mycket enkla byten där vi varierade mellan att fatta förvänd och rättvänd galopp.
 
Höger förvända behöver stärkas mer, för han försöker hela tiden smygöka när det blir jobbigt. Men den är absolut inte dåligt och det syns inte, men det känns litegrann.
 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :