Effektivt och bra pass

Idag började vi knackligt med att Ziro var ignorant för mina skänklar, vilket han aldrig är annars. Lat dag tänkte jag, så jag sa till honom på skarpen. Första gången blev han chockad och gjorde som jag sa ett tag. Andra gången blev han tvärförbannad och gjorde ett par rejäla bakuter. Men efter det så lyssnade han. 
 
Vårat andra problem då. Jag fick ingen snurr i bakbenen! Jag ville att han skulle trampa med bakbenen, inte halvdra dom efter sig. Jag fick göra en massa "tråkigt" arbete, som halter, övergångar och ryggningar innan det släppte. Då fick han en skrittpaus.
 
När vi började trava igen så var han SÅ fin, vi verkligen flög fram! Bakbenen trampade som aldrig förr, han hade schwung och takt, den ultimata samlingen verkligen! Jag passade på att göra ett par travökningar, och han tog i så mycket han bara kunde, och det såg SÅ häftigt ut!
 
Galoppen idag var kanonfin! Ökade och minskade hur fint som helst, enkla bytena satt, och ja, min ponny är världens allra bästa :love:
 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :