Gårdagens ridpass x2

Igår red jag först Valle.
 
Vi red ut i kanske 1,5 timme. På vägen dit var han rätt så seg, men efter att vi travat första gången blev han lite mer framåt. Vi svängde in på en igenvuxen gammal bilväg, och där galopperade vi. Jag hoppade av och drog fram en liten gran som vi hoppade över sen också, det tyckte han var kul!
 
Sen när vi kom tillbaka till stallet var det dags för mitt lilla krutpaket att komma ut också! Vi red samma sväng som jag och Valle gjorde. Ziro är ju lite (läs mycket) mer framåt än Valle, så han försökte hela tiden öka i galoppen, gjorde en del språng och småbockningar, men INGA bakuter! Idag var han mogen, min lilla skit ;)
 
Ziro fick också hoppa över granen, och han hoppade lite (läs mycket, igen;)) högre än Valle, rädd om fötterna, ifall granen skulle försöka käka upp honom ;)
 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :