Hetpiggponny

Idag gick Ziro i  ridhuset.
 
Jag skrittade fram för hand utomhus, vi gick en sväng. Han var rädd för alllt, och kastade med huvudet och gav mig tjuvnyp.
 
Jag skrittjobbade lite och sen travade vi igång. Han klev på riktigt ordentligt och var väldans pigg och framåt! Vi gjorde massa skänkelvikningar och förvända öppnor, och massa skritt-travövergångar. Han var väldigt fin, och även galoppen kändes bra.
 
Efter en paus jobbade vi under nedsittning och mer samlat. Gjorde mång överdrivna skänkelvikningar för att få honom att trampa igenom ordentligt.
 
I galoppen jobbade vi mycket med lydnad, enkla saker men ändå rätt krävande. Öka på långsidorna, samla i hörnen, halt vid C/A, fram i galopp, och göra om igen. Övergångar, halter och fattningar, stärkande för bakkärran!
 
En gång så verkligen DROG han iväg och  bockade som en tok. I spegeln såg jag hans bakben ovanför mitt huvud.... Jag satt rejält löst, så jag röt till ordentligt och det tog TVÄRstopp! Chockad blev han allt ;) Men sen gjorde han inget mer.
 
Sen övergick vi till att göra förvända öppnor i galopp, där halsen nästan skulle vara rakt, och bakbenen skulle verkligen trycka ifrån ordentligt inunder kroppen. Anfådd och helt genomsvettig blev han = mycket bra! Han kämpade såååå bra, så myyyycket klapp och beröm :)
 
Är jättenöjd, han var superfin för det mesta :D
 
 
 

/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :