Lilla landet lagom

Jag kollade igenom mitt arkiv av kommentarer, och upptäckte en sak! När Ziro och jag tävlade LC med "ok" resultat, så fick jag rätt många positiva kommentarer, grattis-kommentarer och sådär. Men när vi gick uppåt i klasserna och dessutom med bra resultat, då började elaka kommentarer komma in. "Du kommer inte längre än så". "Han har ingen gång eller utstrålning". "Du kan ju inte göra så, du måste göra si, annars förstör du honom".
 
I början tog jag faktiskt åt mig. Kanske har dom rätt? Men våra resultat, tränare och domare sa något helt annat. Ziro har gång, han har ustrålning och jag rider honom rätt, och vi har framför allt kommit LÄNGRE. Ziro har Det. Det som domare gillar, det som tränare gillar och som JAG älskar!
 
En elak kommentar idag rör mig inte i ryggen. Jag vet vad jag vet, jag har alla protokoll med alla fina ord, filmer där tränare öser beröm över oss.Så varför skulle jag ens tänka på att bry mig om elaka kommentarer? Finns absolut ingen anledning.
 
Får du en elak kommentar, ta INTE åt dig. Jag tänker såhär: Om någon nu säger att du elelr din ponny är dålig, så betyder det helt tvärt om. Annars skulle inte denna person ha skivit som den gjort. Det är ren och skär avundsjuka, inget annat. Låt det rinna av dig, glöm det! Fokusera på dom fina kommentarerna, för dom kommer från självsäkra människor som faktiskt är GLADA för någon annans skull.
 
Det är DOM som gör bloggandet värt!
 

 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


ann

Inte konstigt. Så är det, tjejsak ha ha. Det är inte bara hästfolket, utan i princip ALLA tjejer blir ofta avundsjuka på de som lyckats bättre, på de som har ngt mer av ngt :), på de som har utvecklats mer och har kommit längre än dem själva. Även kompisar blir ofta småavundsjuka, men ändå säger de "Gud, vad roligt". Tråkigt att de flesta som rider är tjejer, det borde finnas flera killar. Men tänk inte på dem, tänk istället på de som blir verkligen glada för din skull. Du gör ett otroligt fint jobb med Ziro, jag kan bara säga att jag är mycket imponerad och inspirerad av ditt jobb, hur orkar du med det? Önskar att jag hade sådana ambitioner :) Lycka till på nästa tävling! Hur många tävlingar är kvar?

2012-10-31 // 11:11:00
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :