Bettdjungel

Ziro gillade inte det nya bettet idag. Han var jätteorolig i handen! Ena stunden helt tom och borta, kröp bakom lod, och andra stunden var han stark och tuggade irriterat på det. Dock har jag ridit med hackamore, sist jag red med bett var över en vecka sen. Så kanske det kändes ovant bara? Ska testa det imorgon igen, då det är ett bett jag verkligen trodde skulle passa bra!
 
Själva ridpasset blev alltså inte bra. Ziro är extremt känslig i sin mun. Är inte bettet okej så går han inte ärligt. Han vill framåt, men vågar inte bjuda till och ta stöd, och då blir det ostadig form och orolig mun.
 
Mina hjälper funkade inge bra heller, men jag tror hela ridpasset gick ner pga bettet. Men jag testar imorgon igen, och känner jag att det inte funkar så får jag väl hoppa av och byta bett bara. Sen säljer jag det väl, om han verkligen ogillar det...
 
Bettet på bilden funkar han superbra på! Tar ett lätt stöd och hittar en bra form. Dock gnisslar det om jag inte smörjer det innan varje ridpass, suck...
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :