Dagen innan dagen

Idag blev det att brumma moppe till stallet. Inte att föredra, men det funkar.
 
Jag tog in Ziro direkt, och idag var han på ett extremt bra humör! Han skulle greja med min tröja, försöka nå mig när jag borstade benen, och det kliade som tusan på halsen! Kliade och kliade honom, och han stog och grejade med läpparna, och huvudet rakt upp haha!
 
Ridpasset då. I början var han rätt fin. Vi gjorde volter och skänkelvikningar. En del halt-trav-halt-travövergångar. Han skulle vara kvick igång och kvick tillbaka.
 
Vi har en liten svacka i galoppen nu. Jag hittar inte rytmen och då passar han på att fuska med bakbenen. Det blir lite av en ond bubbla, där jag fokuserar för mycket på det oviktiga. Vi gjorde ett par enkla byten också. Ibland blir han för taggad och då hamnar han över tygeln, så det gäller för mig att rida och planera in i fattningen. Halvhalt - galopp. Då känner man hur hela han tar i!
 
Efter galoppen fick han en paus, så travade vi igen sen. Då var han ganska fin igen! Som belöning fick han hoppa ett par småskutt över hindrena som stog. Det var kul tyckte han.
 
Så nu står han i boxen, tvättat och svansen flätad. Imorgon plockar vi upp bästa Jonna och åker till stallet. Jag lovar att filma hur jag syr knopparna imorgon, fick önskemål om det :)
 


Ovan har ni sydda knoppar :)
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :