En sak att säga...

....Ziro är världens absolut bästa, finns inga ord!
 
Vi skrittade ut, med sadeln på. Sen gick vi till ridhuset, och jag hoppar allt onödigt bullshit, hoppar till det bästa:
 
Han var huuur fräsch som helst, pigg och framåt, hur mjuk och fin som helst! Travade runt där som han aldrig gjort annat.
 
Jag funderar på om det kan ha varit att han satt vinterpäls? Lite grinig, känslig i huden. Och så läste jag att det krävs en jäkla massa protein att pruducera päls. Det går åt mer protein att bygga 1 kg päls, än 1 kg muskler. Rätt sjukt egentligen! Jag tror på det, eftersom hans päls vuxit igen sig efter att jag klippte honom sist.
 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Emma

protein? Hur kan man ge de tillskott av protein, finns det i ngn pulverform eller kanske ngn speciell foder? Jag brukar ge min häst extra B-vitamin när hon "byter" päls. Var har du läst om det? Jag har verkligen stora problem i samband med pälsbyte. Jag tror att många har det. Kan du skriva lite om det? Fin blogg :)

2012-09-24 // 08:36:09
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :