Skumt

Igår testade jag ju att rida barbacka, ifall det skulle vara sadeln som spökar.
 
Jag skrittade fram honom för hand, så gick vi en liten sväng på 15 minuter. När jag kom till banan hoppade jag upp och skrittade 5 minuter till. Sen kortade jag tyglarna och jobbade honom i en låg och lång form, gjorde några volter, tempoväxlingar och halter. När han kändes "igång" så travade vi. Fy fasen vilket känsla han gav! Stooora kliv, kvicka bakben, hur pigg som helst, hur mjuk som helst! Han sköt ut vänsterbogen litegrann idag också, men när jag petade in den så var det inget mer med det, han gick hur bra som helst.
 
Vårat bästa ridpass på veckor, så idag ska jag rida barbacka igen, och imorgon ska jag testa sadeln ifall det bara var dagens form som avgjorde. Luddig mening, men ni fattar nog.
 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :