Täckesbyte

I valåsen har vi inte haft täckesbyte under nätterna, men nu är det på G, vilket jag tycker är riktigt bra! Man får gå upp 20 minuter tidigare, men so what?
 
Tänk er att det är 0 gradigt i stallet (det har vi för att vattnet inte ska frysa) och minus 20 ute. Och hästarna står inne isamma täcken som dom har ute. Om man själv sitter inne i tjocktröja och går ut i kylan, då känns det KALLT. Samma sak för hästarna, alltså bör dom stå inne i stalltäcke, och ute i utetäcke. Enkel matte.
 
Snart ska jag klippa Ziro igen. Att hans päls växt så fort tyder på att hann frusit, men jag kan inte lägga på vintertäcke ju. Då är det bättre att han får stå inne i ett back on track, och sen få ett regntäcke på det när han ska ut. Varmt och skönt!
 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


ann

Vad? Står de inne i vintertäcke? Låter inte så kul :( Ja, visst, det blir ju så om ni inte byter täcke på dem vid in/utsläpp. Vi har ju ett litet stall där täckesbyte ingår i priset. Hoppas det ordnar sig med det. ;)

Svar: Ja, men en del har inte tid eller ork, och stallpersonal har vi inte :/
None None

2012-09-27 // 14:15:34
Rose-Marie

Hejsan!! Tycker att om det inte byts täcke inför natten pga att det är jobbigt då borde man inte ha någon häst. Hårda ord kanske men det är min uppfattning.

Svar: Förstod din kommentar precis! Är det "jobbigt" att byta täcke så bryr man sig inte, håller med dig! Men fr.o.m lördag har vi byte :)
None None

2012-09-27 // 15:37:40
Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :