Dåligt pass igen

Idag tänkte jag rida litegrann, men det gick fruktansvärt dåligt. Det här är det svåra med Ziro, att ibland får han en att känna sig som en total nybörjare. Tänkte att vi skulle träna lite lydnad och att han skulle vänta på mig. Alltså tänkte jag mixa galoppombyten med förvänd galopp, det absolut svåraste för Ziro. Han gör gärna saker själv, men nu var han tvungen att vänta. Eller? Nej, Ziro flög över hela ridhuset och bytte bak, bytte fram, huvudet rätt upp och benen gick i 190. Vad tusan skulle jag göra?
 
Ungefär 3 sekunder hade jag en helt fantastisk känsla i vänster förvänd galopp. Runda stora språng, fin form och lätthet. Sen hamnade han på bogarna, blev lite stark och drog iväg.
 
Jag vet verkligen inte hur jag ska göra. Jag är ju van vid att han är lydig och mjuk, lätt ifram och lyssnar på mig. Idag var det helt tvärt om. Vi får göra ett nytt försök imorgon, och på fredag har pappa lovat att köra oss till Botorp så vi får rida i ett riktigt ridhus.
 
Funkar inte det så ber jag faktiskt någon duktig att testa rida honom, kanske det är jag som är problemet? Just nu känns det som att han grejar, och genom att jag inte kan lösa det grejar han mer.
 
Någon som känner sig manad att kasta sig upp? ;)
 
Den här fina känlan vill jag ha. Uppförsbacke och lätt och fin ponny. Vart tog den vägen?
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :