Höjdpunkter från 2012

Vi hade nog alla höjdpunkter 2012, och här är mina:
 
* Ziro och jag kvalade nationellt. Ett av dom stora målen för året som kändes halvt omöjligt, men vi visade att vi kunde.
 
 
*TSG-cupen som vi vann. Startordningen gjordes upp efter resultaten dagen innan. Den som kom sist startade först, och den som vann startade sist. Jag startade 4e sist. Fick resultatet 74,15% och kollade på dataskärmen som fanns där, och såg alla ekipage som startade efter oss hamna under oss i resultatlistan. Känslan <3
 
 
*Första vinsten i LA;P1. Den satt bra den! Riktigt skön känsla att vinna en så pass "hög" klass (FEI är högre jag vet).
 
 
*När vi stog i Botorp under ett par månader (flyttade tillbaka då Ziro inte trivdes) så hade vi en PERFEKT ridväg. Det var gärden på sidorna av en 2 meter bred sandväg där det aldrig åkte bilar, underlaget blev aldrig för hårt eller mjukt, och det var en väldigt svag uppförsbacke hela vägen, ett par kilometer gick den. Varje uteritt var helt fantastisk!
 
*En start i Strängnäs. Vi åkte runt 18 mil (?) för att starta en klass, och jag ville visa alla att vi har i stockholmstrakten att göra. På framridningne var det rodeo, minst sagt. Inne på banan var musiken så hög att Ziro flög iväg när vi red förbi högtalarna. Jag fick i collectingring vinka till mig mamma, be henne springa upp och be dom sänka, och försökte lugna Ziro. På banan gick det BRA, förutom en bakut när några bakom sargen gick i en dörr samtidigt som vi skulle snett igenom. 70% i LA;P1 och en överlägsen vinst. DET kändes BRA!
 
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :