Nej men hallå?

Vad är det för snack om att alla hästar blivit ett år äldre nu? Ziro är banne mig inte 8 år, han är fortfarande pluttis 7 år! Iallafall ett par månader till, fram till den 27e maj för att vara exakt! Men visstvisst, ni som vill ha tidigt åldrande hästar, kör på det ;)
 
Men eftersom Ziro räknas som 8 år i TDB, så gäller det att slutmätas snart... Den 10e januari har vi tid i Örebro, och om jag är nervös? Självklart vill jag att han ska hålla sig ponny, men det är inte hela världen om han blir stor häst. Jag menar, jag skulle ju ha honom som stor häst, så det blir väl 2 år tidigare bara. Men heeelst ponny ändå, annars missar vi ju alla mål som vi satt upp... Rida kür, SM osv.
 
Ser han inte ut som en ponny??
 
Grejen är ju att när vi mätte honom som 6 åring så var han precis 148 cm. Från början visade han 152 för att han spände sig och gjorde sig stor, men när han slappnade av krympte han mer. Vem vet, kanske hade han krympt ännu mer om man väntat längre? Men direkt han kom till 148 cm så skrev mätmannen det. Hoppashoppas att han håller sig 148 cm!
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :