Yesterday

Igår kom hoppryttaren i mig fram, och släpade fram några hinder. (Till alla i stallet, jag tar bort dom imorgon! ;)).
 
Jag red på hacket och hade inte höga krav alls. Aktiva bakben och höjd rygg, annars fick han gå lite hursom.
 
Rött - grind
Rosa - liten oxer på 60 cm
Blå - galoppbommar (studs mellan dom närmsta och ett språng till den högra)
 
Jag hoppade i dressyrsadeln med korta läder, för i hoppsadeln glider jag bara runt. Men i dressyrsadeln får jag inte det stödet jag behöver, så när Ziro tog i som tusan med ryggen en gång var det nära att jag flög... But hey, here i am!
 
Annars hoppade han kanonfint! Taxerade bra och var väldigt kontrollerbar men ändå piggelin. Bommarna var lite svåra tyckte han, men det funkade jättebra sen.
 
Skrittade av honom på vägen ute, för hand så att han fick skritta ordentligt utan mig på.
 
 
/Nathalie

KOMMENTARER


Namn :
Kom ihåg mig

E-mail : (visas ej)


URL/bloggadress :


Skriv din kommentar här :